27 oktober 2018

Vervolg op nieuwsbericht van 23 september - beantwoording vragen

Sportservice brengt sportsubsidie onder aandacht clubs

“Sportservice Veenendaal brengt, in samenwerking met de Gemeente Veenendaal, de subsidieregeling voor sportverenigingen onder de aandacht van de besturen van de Veenendaalse sportclubs.” Dat is in het kort de reactie van de Gemeente Veenendaal op vragen van de fractie van CDA Veenendaal.

Sportservice Veenendaal heeft inmiddels de clubs geïnformeerd en ook ondersteuning aangeboden bij het aanvragen van een landelijke sportsubsidie, die het ministerie van VWS beschikbaar heeft gesteld. “Overigens is het best een lastige procedure, met vele mitsen en maren, maar we ondersteunen de clubs daarin graag, ” aldus Sportservice. Voor die ondersteuning vraagt Sportservice meestal wel een kleine vergoeding. CDA Veenendaal is blij met de aanpak van de Gemeente en Sportservice. Schaduwraadslid Ron van Stokkum: “Sportverenigingen en sportstichtingen moeten roeien met de riemen die ze hebben. Een subsidie om de kosten te dekken komt de sport, de vereniging en de leden van die vereniging ten goede. Ook al zijn er maar een paar clubs in Veenendaal die baat hebben bij de subsidie, dan zijn we daar al blij mee.”