02 januari 2023

Vuurwerkafval: opgeruimd is fijn en staat netjes

Vandaag is het CDA Veenendaal in actie gekomen in de wijk Petenbos, om een opruimactie uit te voeren en aandacht te vragen voor al het rondslingerende vuurwerkafval. Alies Katerberg, raadslid van het CDA Veenendaal: “We zijn geregeld in wijken te vinden om aandacht te vragen voor verrommeling van de buurt. Oudjaar is elk jaar een feestje voor zoveel mogelijk bewoners. Deze opruimactie hebben we gestart om buurtbewoners aan te moedigen zich te weren tegen de verrommeling. Want zwerfafval zoals vuurwerk maakt dat mensen zich niet meer prettig voelen in hun eigen buurt en daardoor onveiliger.”

Verder bedanken we Jumbo Petenbos voor het ontvangen van de ingezamelde vuilniszakken, die we via hun afvalbak mochten wegdoen. De gezamenlijke schoonmaakactie is echter nog niet voorbij!

Zet je zwerfvuil-selfie online
Het CDA Veenendaal looft nu een waardebon uit van EUR 25 ter besteding bij The Maxx onder alle Veenendalers tot 18 jaar die tot eind volgende week (15 januari aanstaande) een foto van zichzelf posten op sociale media (Facebook, Twitter of Instagram) met #CDAVeenendaal en een volle vuilniszak met vuurwerk en/of ander zwerfafval. Alies: “Alle inzenders tot 18 jaar maken een kans. Dus: vul je vuilniszak met zwerfafval tijdens een rondje door je wijk en zet jezelf met de gevulde vuilniszak op social media met #CDAVeenendaal! Het CDA Veenendaal maakt de winnaar snel na 15 januari bekend via de Rijnpost en social media.” Zodra je jouw vuilniszak met zwerfafval hebt ingezameld, doe deze dan in de afvalbak, de straatcontainer of doe een afvalmelding via de gemeente Veenendaal.