Eric Enzlin

fractielid

Eric Enzlin, 64 jaar, heeft een juridische en economische achtergrond. Hij was gedurende zijn loopbaan als financier werkzaam in de wereld van de financiële dienstverlening. Vanuit die achtergrond beschikt hij over veel kennis van het MKB, de non profit wereld, duurzaamheid vraagstukken, zorgplicht en risico management. Eric is een vrijzinnig protestants PKN lid.

Volksvertegenwoordiger worden? In een tijd dat de democratie ernstig in het slop zit? Politici zijn deel van het probleem als gevolg van de voortdurende afrekening van de kiezer die voortdurend op de loer ligt. De valkuil van een volksvertegenwoordiger is dat je terecht komt in het lezen van veel papier voor vergaderingen. Het uitgevoerde beleid moet immers worden gecontroleerd. Maar minstens zo belangrijk is het verlangen naar betrokkenheid van de burgers bij de samenleving. Het gaat dus om contacten met burgers, bedrijven etc.. In de vormgeving van het beleid door de gemeente en het doen en laten van een volksvertegenwoordiger moet dat een voortdurende toetssteen zijn. Volksvertegenwoordiger zijn kost dus, als je het goed wil doen, heel veel tijd. Het CDA staat voor een politiek waarin de samenleving en niet de markt of de overheid centraal staat. Daar voel ik mij bij thuis. In ons programma is getracht de actuele zorgen en de ambities van het CDA Veenendaal te benoemen. Daar wil ik de komende periode graag een bijdrage aan leveren.