10 november 2018

Art. 42 vragen inzake 'hoge nood'

Vragen inzake hoge nood in binnenstad Woerden

Naar aanleiding van het artikel ‘Een gastvrije gemeente heeft genoeg toegankelijke toiletten’ in het Algemeen Dagblad van donderdag 1 november 2018 heeft het CDA Woerden raadslid Rumo van Aalst op 6 november schriftelijke vragen aan het college van Burgemeester en Wethouders gesteld.

Rumo van Aalst: “Iedereen kent wel de situatie dat hij of zij nodig moest maar dat er geen toiletten in de buurt waren. Met name voor ouderen, zwangeren, en mensen die kampen met blaasproblemen of lijden aan de ziekte van Crohn kan dat echt een probleem zijn”.

Het CDA Woerden staat achter het pleidooi van de Maag Lever Darm Stichting in het voornoemde artikel in het Algemeen Dagblad. Ook in een aantrekkelijke en gastvrije binnenstad als die van Woerden horen genoeg (semi-) openbaar toegankelijke toiletten aanwezig te zijn, en een goede bewegwijzering naar die toiletten.

Om die reden heeft het CDA Woerden in eerste instantie een aantal vragen voor het college, waaronder de vraag wat het concrete resultaat is van de vraag aan de winkeliers en horeca-ondernemingen om meer toiletten voor de bezoekers van de binnenstad beschikbaar te stellen, en hoe in een goede fysieke en digitale bewegwijzering naar die toiletten is voorzien.

De exacte inhoud van de vragen vindt u op de volgende link : KLIK HIER