22 maart 2017

Bedankt voor uw steun !

Het CDA bedankt alle Woerdense CDA stemmers en vooral alle vrijwilligers voor hun steun bij het behalen van dit uitstekende verkiezingsresultaat.

Het is gelukt ! De verkiezingen voor de Tweede Kamer der Staten-Generaal zijn voorbij en het CDA heeft een substantiële groei van de fractie weten te bereiken. Na een enerverende campagnetijd kunnen we weer even naar adem happen.

Maar het echte werk begint pas. In de coalitiebesprekingen zal het CDA proberen zoveel mogelijk van haar doelstellingen in een mogelijk regeeraccoord vastgelegd te zien, om er daarna in een mogelijke coalitie aan te kunnen werken om ze ook daadwerkelijk te realiseren. Fractieleider en lijsstrekker Sybrand Buma zei hierover op de verkiezingsavond het volgende :

" Dag voor dag, steen voor steen hebben we gebouwd aan een sterk CDA. En vanavond vieren we feest. Na een geweldige campagne behoren we vanavond tot de grote winnaars van de verkiezingen! Morgen wacht er echter een grote opgave. Want veel Nederlanders hebben zorgen. Het is nu aan de politiek om met antwoorden te komen. Versterkt en met nog meer enthousiasme gaan we werken aan een beter Nederland. Voor een land dat we door willen geven! "

We hopen (en gaan er zelfs van uit) dat we ten behoeve van de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018 een zelfde enthousiasme mogen ervaren. Dan komt het nòg dichterbij, en betreft het onderwerpen die ons als inwoners van Woerden nog directer aangaan. Help ons dan te werken aan een Woerden dat we door willen geven, en waar we trots op kunnen zijn !