13 mei 2021

Bouw Pionier in Zegveld kan van start

De bouw van ouderenwoningen op de locatie van voormalige basisschool De Pionier in Zegveld kan van start gaan. De Raad van State heeft op 12 mei jl. het beroep dat tegen het besluit was ingesteld door enkele omwonenden grotendeels ongegrond verklaard. Op de plek komen 23 woningen voor senioren.

De gemeenteraad van Woerden heeft op woensdag 18 december 2019 al ingestemd met de bouw van de woningen op de locatie Pionier. Een drietal omwonenden heeft daarop beroep in gesteld bij de Raad van State. Op 12 mei heeft de rechter een uitspraak gedaan in dit beroep. Op bijna alle punten is de gemeente in het gelijk gesteld. Eén punt van aanpassing is nog dat er een extra parkeerplaats moet worden gerealiseerd ten opzichte van de bouwvergunning.

De woningen worden gebouwd in opdracht van woningbouwcorporatie GroenWest, in samenwerking met Zegveld Zorgt. Die zorgcoöperatie van inwoners gaat ook de gemeenschappelijke ruimte beheren en activiteiten organiseren. De verwachting is dat de bouw nu snel van start kan gaan.

Zegvelds raadslid Job van Meijeren is blij met het besluit van de rechter. ‘Dit plan is een langgekoesterde wens van veel inwoners die oud willen worden in het ons eigen dorp. Het is fijn dat de bouw nu van start kan gaan. Hiermee komen ook weer woningen vrij voor andere woningzoekenden in ons dorp’.