17 juni 2020

CDA stelt vragen over zwemsteigers Gardameer (Woerden, niet Italië)

MONDELINGE VRAGEN OVER AFSLUITEN ZWEMSTEIGERS GARDAMEER

In het AD Groene Hart van dinsdag 16 juni 2020 was een artikel te lezen [KLIK HIER] over het plaatsen van bouwhekken om de zwemsteigers af te sluiten voor gebruik. Eerder al ontving het CDA Woerden hierover signalen uit de wijk die wij met het college deelden. Het doel van het plaatsen van de hekken is het voorkomen dat Corona-regels worden overtreden en dus het bewaken van de gezondheid van iedereen in Woerden.

Niet altijd is dan echter een fysieke afscheiding nodig. In vele gevallen doen we daarvoor een beroep op de verantwoordelijkheid van onze inwoners. De CDA Woerden fractie, in de persoon van Marco Hollemans, heeft daarom de volgende vragen aan het college gesteld :

1. Kan het college aangeven wat de opbrengst is van de overleggen met bewoners en wijkplatform die hebben plaatsgevonden ?
  2. Welke mogelijkheden ziet het college om de fysieke maatregelen de komende periode af te bouwen en weer meer een beroep te doen op de verantwoordelijkheid van de inwoners zelf ?
  3. Op welke termijn zijn de aangekondigde extra voorzieningen bij het recreatiestrand klaar ?

De raadsfractie van het CDA Woerden wacht de antwoorden van het college in vertrouwen af.