17 maart 2023

CDA Woerden: Laat die nachttrein zeker ook stoppen in Woerden!

Ivo van der Tol (CDA): 'Dit is goed nieuws voor de Woerdense jongeren. Een verbetering van de toegang tot het nachtleven in de grote steden.'

Het CDA Woerden is verheugd over het plan van vervoerder Qbuzz om vanaf 2024 een nachttrein te laten rijden tussen Utrecht en Dordrecht. Deze trein zou ook een stop in Woerden moeten krijgen. CDA-fractielid Ivo van der Tol ziet graag dat dit plan doorgaat en vraagt burgemeester en wethouders zich hier hard voor te maken. "Een mooie kans voor de Woerdense jeugd om ook 's nachts met de trein naar bijvoorbeeld Utrecht te kunnen reizen. Dat moet absoluut doorgaan!", aldus Van der Tol.

Vervoerder Qbuzz heeft aangekondigd dat zij van plan zijn om vanaf 2024 een nachttrein te laten rijden tussen Utrecht en Dordrecht, waarbij de trein ook Rotterdam, Gouda en Woerden aandoet. Ivo van der Tol (CDA): “Op dit moment is er niet de mogelijkheid om ’s nachts van en naar Woerden te reizen. Met dit plan zou daar verandering in komen. In Woerden zijn er minder mogelijkheden voor een avondje uit dan in de steden. Met een nachttrein is er de mogelijkheid om ’s avonds naar de stad te gaan en laat weer naar huis te gaan. Dit zorgt ervoor dat de toegang tot het nachtleven verbeterd wordt. Ik wil van burgemeester en wethouders horen dat zij zich hier hard voor maken. In het belang van onze jongeren moeten we hier als Woerden bovenop zitten."