17 september 2020

De toekomst van de politie in Woerden

Het CDA Woerden wil meer weten over toekomst van de politie in onze gemeente

Het politiebureau aan de Houttuinlaan in Woerden voldoet niet meer, en de politie is al enige tijd op zoek naar andere huisvesting. Het CDA Woerden wil graag weten welke voortgang in het afgelopen jaar is geboekt. Enige tijd geleden werd de gemeenteraad geïnformeerd over het idee om als gemeente een locatie voor de politie te realiseren achter het huidige gemeentehuis en dat te verhuren. Het CDA Woerden heeft daar nog veel vragen bij (KLIK HIER). Zo wil de fractie onder meer weten welke alternatieven zijn onderzocht.

CDA raadslid Rumo van Aalst: “Na het vertrek van het ziekenhuis zien wij niet graag een belangrijke voorziening als het politiebureau ook uit Woerden vertrekken. Daarom willen we weten wat de stand van zaken is, ook omdat de gemeente in haar investeringsplanning rekening dient te houden met een mogelijke investering in een politiebureau. Veiligheid is voor het CDA een belangrijke prioriteit. We hebben daarom de nodige vragen en zorgen bij de plannen en de ontwikkelingen”.

Voor het CDA Woerden is het nog geen uitgemaakte zaak dat de gemeente zelf moet investeren in een nieuw politiebureau. De fractie wil weten wat voor onze inwoners de meerwaarde is van een in Woerden gevestigd politiebureau. Gelet op de vermogenspositie van de gemeente en de rol van de gemeente (afstoten van vastgoed is het algemeen beleid) zijn wellicht andere alternatieven mogelijk. Van Aalst wil daarom weten welke alternatieven zijn onderzocht. Ook vraagt hij naar de opties om in de toekomst meer thuis te werken, wat mogelijk efficiency-voordelen geeft voor het eerdere investeringsidee.

De antwoorden op de gestelde vragen worden binnen dertig dagen verwacht.