04 juni 2018

Job van Meijeren nieuwe fractievoorzitter CDA Woerden

RAADSLID JOB VAN MEIJEREN DOOR CDA FRACTIE VERKOZEN TOT NIEUWE VOORZITTER

Job van Meijeren is door de fractieleden van het CDA unaniem gekozen als hun nieuwe voorzitter. Hij is hiermee de opvolger van Arjan Noorthoek, die door de fractie wordt voorgedragen voor het wethouderschap. Toos van Soest wordt vice-fractievoorzitter.

Van Meijeren (27) heeft inmiddels brede ervaring in de Woerdense politiek. De afgelopen vier jaar was hij als raadslid voor de christendemocraten de woordvoerder voor de portefeuilles verkeer, wonen en duurzaamheid. Daarvoor was hij drie jaar fractie-assistent. De jonge Zegvelder was de afgelopen maanden als onderhandelaar namens het CDA nauw betrokken bij de formatie. Van Meijeren studeerde Bestuurskunde en werkt in het dagelijks leven als adviseur bij de gemeente Amsterdam.

De post van fractievoorzitter komt vrij omdat de huidige persoon op die plek, Arjan Noorthoek, door het CDA wordt voorgedragen als wethouder. Aanstaande donderdag, 7 juni 2018, wordt naar verwachting het nieuwe College benoemd door de Raad.

Het Harmelense CDA raadslid Toos van Soest is door de fractie benoemd tot vice-fractievoorzitter. Ook zij is een ervaren kracht binnen het CDA in Woerden.