28 juni 2019

Onderzoek naar verbetering veiligheid wielerparkoers Sportpark Cromwijck

ONDERZOEK NAAR VERBETERING VEILIGHEID WIELERPARKOERS SPORTPARK CROMWIJCK

(foto Marnix Schmidt / Algemeen Dagblad)

In de aanloop naar de begroting 2020 gaat het College van B&W in Woerden de onveilige situatie bij de oversteek van het wielerparkoers op sportpark Cromwijck vanaf de Waardsebaan onderzoeken. Met een motie op initiatief van CDA Woerden, VVD en CU-SGP is het college opgeroepen met onder andere de wielervereniging WTC Woerden te zoeken naar oplossingen en deze voor te leggen aan de gemeenteraad.

Meerdere malen per week gebruikt de wielervereniging het parkoers voor trainingen en wedstrijden. De oversteek vanaf de Waardsebaan wordt op die momenten door vrijwilligers beveiligd, maar de ervaring heeft geleerd dat dit risicovol is. Om grote problemen in de toekomst te voorkomen heeft WTC Woerden oplossingen aangedragen, bijvoorbeeld in de vorm van een brug.

De CDA Woerden fractie hecht grote waarde aan verkeersveiligheid, en heeft daarom samen met CU-SGP en VVD een motie opgesteld waarin het college werd verzocht oplossingen te onderzoeken, uit te werken en met voorstellen richting de begroting te komen. De motie is met steun van bijna de gehele raad aangenomen.

CDA Woerden raadslid Marco Hollemans, zelf een enthousiast wielrenner : "Op deze manier kunnen WTC Woerden, andere betrokkenen en de gemeente Woerden samen werken aan goede en haalbare oplossingen om Woerden verkeersveiliger te maken". Het college gaat nu uitvoering geven aan de motie, en gaf aan deze uit te zullen werken in een keuze bij de begroting.

Bijgaand een link (KLIK HIER) naar een screenshot van het volledige artikel.