01 september 2018

Op naar de Septembermarkt Harmelen !

SPEEL ZWERFVUILBINGO EN WIN EEN ECHTE CDA DOPPER !

Om de inwoners van Woerden bewust te maken en/of te houden van de hoeveelheden zwerfvuil die in de gemeente rondslingeren nodigt de fractie van het CDA Woerden de inwoners van Woerden, Harmelen, Kamerik en Zegveld uit om Zwerfvuilbingo te spelen. De eerste 25 personen die op 1 september 2018 tijdens de Septembermarkt in Harmelen met een volle bingokaart en vuilniszak in de stand van het CDA verschijnen ontvangen een originele Dopper (herbuikbaar waterflesje). Deze zijn door de Harmelense Europarlementariër Esther de Lange ter beschikking gesteld (zie foto). Voor iedereen die daarna komt is er ook een leuke attentie.

Zwerfvuil is vele Woerdenaren een doorn in het oog, en dit is reden voor het CDA Woerden om aandacht te vragen voor deze bron van ergernis. Aan de hand van de Bingokaart die (KLIK HIER) te downloaden is kan iedereen die zijn steentje wil bijdragen aan het verminderen van zwerfvuil het bingospel spelen. De spelregels zijn eenvoudig, waardoor het ook voor kinderen mogelijk is de bingokaart vol te krijgen.

Om mensen die niet van spelletjes houden maar wel iets goeds voor het milieu en Harmelen willen doen tegemoet te komen zal de CDA fractie ook een aantal serieuze en iets mindere serieuze duurzaamheidstips geven op de Septembermarkt. Volgens Harmelens CDA-raadslid Toos van Soest: “Iets doen aan duurzaamheid hoeft niet altijd groots en meeslepend te zijn. Ook met hele kleine maatregeltjes kun je al veel doen. Daar willen we op de Septembermarkt de inwoners van Woerden op attenderen”.

De Septembermarkt Harmelen wordt gehouden op Zaterdag 1 September 2018 van 10.00 tot 16.00 uur in de dorpskern van Harmelen.