08 mei 2019

Op werkbezoek bij de brandweer in Harmelen

CDA WOERDEN OP WERKBEZOEK BIJ DE BRANDWEER IN HARMELEN

Een aantal weken geleden stelde het CDA Woerden vragen over het beheer en onderhoud van de Woerdense brandweerkazernes. Naar aanleiding daarvan stelt het college een onderzoek in naar de huisvesting van de brandweerkazernes in Harmelen en Zegveld. Dit najaar volgen de resultaten van dat onderzoek. In Kamerik wordt een dergelijk onderzoek gedaan in samenhang met een studie naar de Schulenburch.

... Maar zelf zien en horen is altijd nog het beste, en daarom hebben onze raadsleden Rumo van Aalst en Toos van Soest op dinsdagavond 7 mei 2019 een bezoek gebracht aan de brandweerkazerne in Harmelen. Fractievoorzitter Job van Meijeren was al eerder op de koffie geweest bij de brandweer in Zegveld.

De ontvangst was heel hartelijk en werd duidelijk op prijs gesteld. Tijdens een rondleiding werden Toos en Rumo bijgepraat over de kwaliteit van de kazerne. Er is daar echt werk aan de winkel, en een eventuele verhuizing naar een geheel nieuwe kazerne elders in Harmelen zien postcommandant Jeroen de With en zijn vrijwilligers daarom zeker zitten. Eigenlijk is dat wat zij het liefste willen. Het bezoek werd afgesloten met het bijwonen van een oefening op het terrein van aannemingsbedrijf Van Leeuwen.

Het verhaal wordt vervolgd en we houden u op de hoogte!