10 maart 2023

Robin Dorsman: verkiesbaar voor Waterschap HDSR (nr 2)

Even voorstellen

Dankbaar en trots ben ik dat ik op plaats 2 mag staan op de kandidatenlijst namens het CDA voor het waterschap Hoogheemraadschap De Stichtse Rijnlanden (HDSR). Meer dan ooit is water van levensbelang. Het klimaat verandert zichtbaar in rap tempo, waardoor waterbeheer boven en onder de grond en duurzaam gebruik van water vragen om nieuwe oplossingsrichtingen.

Dat doet een appèl op ons. We hebben een prachtig, goed team om hiermee aan de slag te gaan. Daarnaast ben ik al bijna 12 jaar lid van het CDA waarin ik diverse rollen heb mogen vervullen, onder meer bestuursvoorzitter van het CDA Woerden. De kennis van én netwerk binnen en buiten het CDA zet ik graag in om onze CDA-visie uit te dragen en samen met onze partners te realiseren.

Aan de hand van het thema ‘Water dat voor ons werkt’ ga ik me de komende periode inzetten voor:

• Het CDA wil droge voeten waar het moet en water opslaan waar het kan.
    U mag op ons vertrouwen dat we zorgen voor sterke dijken en waterkeringen voor onze veiligheid en wateropvang voor onze drinkwatervoorziening.

• Het CDA zorgt voor schoon en veilig zwem-, vis- en vaarwater en plekken waar u zorgeloos kunt genieten van de natuur.

• Het CDA vindt dat de waterschapslasten betaalbaar moeten blijven, met kwijtschelding van waterschapsbelasting voor mensen die het echt niet kunnen betalen.

• Het CDA werkt alleen samen met bedrijven die duurzaam werken.
    Bijvoorbeeld door gebruik van milieuvriendelijke machines en voertuigen. Dat scheelt in de uitstoot van stikstof, CO2 en energieverbruik.

• U bent inwoner van het gebied en weet als geen ander wat nodig en passend is in uw omgeving. Het CDA brengt partijen bij elkaar om samen tot een werkbare en duurzame oplossing te komen.

• Het CDA maakt zich sterk voor hergebruik van belangrijke grondstoffen uit afvalwater.
    Dit bespaart energie en er komen minder schadelijke stoffen in de natuur terecht.