18 juli 2017

Stijgt het aantal fietsendiefstallen in Woerden?

HET AANTAL FIETSENDIEFSTALLEN IN WOERDEN LIJKT TOE TE NEMEN. DE RAADSFRACTIE VAN HET CDA WOERDEN STELT HIEROVER VRAGEN AAN HET COLLEGE.

Via de media, maar ook via inwoners die het CDA hierover aanspreken, komen steeds vaker signalen over een toename van het aantal fietsendiefstallen in de gemeente Woerden. Fietsen worden op de meest uit een lopende plaatsen en tijden, zelfs op klaarlichte dag, gestolen.

Daarbij lijkt opvallend veel interesse in specifieke fietsen te bestaan, met name elektrische fietsen van specifieke merken. Wat nog meer opvalt is dat de diefstallen ook op specifieke tijden lijken plaats te vinden. Zo zijn zondagse kerkgangers populaire slachtoffers, en ook het winkelend publiek op de woensdag en zaterdag komt regelmatig zonder fiets thuis van het boodschappen doen. Daarnaast lijken ook bezoekers van het Woerdens avondlijk uitgangsleven gedupeerd.

De raadsfractie van het CDA Woerden heeft over het bovenstaande zgn. Artikel 40 vragen gesteld aan het college van Burgemeester & Wethouders. De inhoud van deze vragen vindt u via de volgende link : (KLIK HIER)