27 mei 2019

Thema-avond Energietransitie

TWEEDE KAMER-LID AGNES MULDER BIJ THEMA-AVOND OVER ENERGIETRANSITIE WOERDEN

Op maandagavond 27 mei 2019 is het Tweede Kamerlid Agnes Mulder (CDA) in Woerden te gast op een thema-avond over de energietransitie. Mulder is de CDA-woordvoerder op het gebied van energie en duurzaamheid. Zij vertelt u tijdens deze avond over de opgave van de energietransitie zoals daar nu in de Tweede Kamer over wordt gesproken. Vertegenwoordigers van het inwonersinitiatief Duurzaam Woerden en lokale ondernemers zullen voorbeelden geven van wat er op dit moment in Woerden al gebeurt.

Om het thema energietransitie kun je op dit moment niet heen. In iedere krant, op TV en op het Internet wordt erover geschreven, gepraat of getweet. Het doel van de thema-avond is om inwoners te informeren over de stand van zaken met betrekking tot energie op landelijk niveau en op lokaal niveau. Vervolgens kunnen inwoners ook hun ideeën en zorgen meegeven en bespreken.

Het Tweede Kamerlid Agnes Mulder neemt het landelijke beeld voor haar rekening. De raadsleden John Boere en Job van Meijeren zullen iets vertellen over wat de gemeente Woerden op dit moment doet. Daarna is het woord aan vertegenwoordigers van het lokale inwonersinitiatief Duurzaam Woerden en enkele lokale ondernemers die vertellen over hun ervaringen en de uitdagingen van de energietransitie.

De avond vindt plaats op maandagavond 27 mei 2019 plaats, en zal beginnen om 19.30 uur. Omstreeks 21.30 uur is de avond afgelopen. De locatie voor het gebeuren is ‘Het Baken’, op de Beneluxlaan 3 te Woerden. Deze thema-avond is een initiatief van CDA Woerden. Toegang is (uiteraard) gratis.