01 december 2021

Vertrouwde namen op kandidatenlijst CDA Woerden

De kandidatenlijst van het CDA Woerden is op dinsdag 30 november vastgesteld. Eerder was al bekend gemaakt dat Job van Meijeren de lijsttrekker van de christendemocraten is. Op plaats twee en drie staan de ervaren raadsleden Vera Streng en Marco Hollemans uit Woerden. Plek vier en vijf zijn voor Toos van Soest uit Harmelen en John Boere uit Kamerik, bekende gezichten in de beide dorpen. Op plek zes van de lijst staat Rumo van Aalst. Wethouderskandidaat Arjan Noorthoek maakt de top zeven compleet.

Het CDA Woerden kiest met deze lijst voor vertrouwde namen. Voorzitter Robin Dorsman van de Woerdense afdeling: ‘We zijn blij dat we kunnen voortbouwen op de kennis en kunde in de huidige Woerdense CDA-fractie. Dit team, onder aanvoering van lijsttrekker Job van Meijeren kan met veel enthousiasme, ervaring en vertrouwdheid het CDA-geluid in Woerden laten horen’. De lijst met dertig kandidaten bestaat ook uit veel jonge en nieuwe gezichten. Dorsman: ‘Er staat veel talent klaar en er zijn ook flink wat nieuwkomers bij het CDA Woerden op de lijst, het is mooi om te zien dat het verhaal van het CDA Woerden mensen aanspreekt om actief te worden’.

Raadslid Vera Streng is de nummer twee op de kandidatenlijst. De Woerdense is werkzaam in het zorgdomein als inspecteur. In de gemeenteraad maakt ze zich hard voor goede zorg dichtbij en het bestrijden van eenzaamheid. Ondernemer Marco Hollemans staat op drie. Hij is betrokken bij diverse bedrijven en heeft zich ook als raadslid ingezet voor onder meer ruimte voor lokale ondernemers in Woerden. Harmelens volksvertegenwoordiger en boerin Toos van Soest staat op plek vier op de lijst. Toos zet zich al jaren in voor de dorpsbelangen van Harmelen en wil dat werk graag nog een periode voortzetten. Op plek vijf staat John Boere, woonachtig in Kamerik en daar werkzaam in de agrarische sector. Raadslid Rumo van Aalst staat op plaats zes op de lijst. De veiligheidswoordvoerder van het CDA heeft de afgelopen jaren de nodige resultaten behaald, zoals versterking van handhavers op straat. Op plaats zeven staat Arjan Noorthoek, de huidige wethouder die opnieuw de wethouderskandidaat is van de christendemocraten.

De plekken acht tot en met twaalf worden ingevuld door een aantal nieuwe gezichten bij het CDA Woerden. Op plaats acht staat Iozefina Paulet, die als (voormalig) schaakgrootmeester ook actief bij schaakclub Woerden. Plaats negen is voor Henk Werksma, expert op het gebied van ruimtelijke ordening en leefomgeving. Op plek 10 staat Ivo van der Tol, de jongste kandidaat van de christendemocraten. Plek 11 is voor Anne Margreet Kremer, financieel directeur in het zorgdomein. De top twaalf wordt compleet gemaakt met Johan Habben Jansen uit Kamerik, student bedrijfskunde en ook actief in het Kamerikse verenigingsleven.

Lijsttrekker Job van Meijeren: ‘Ik ben trots op deze mensen die zich verkiesbaar stellen voor onze lokale partij. Ze vertegenwoordigen onze gemeente in haar veelkleurigheid en geven gezicht aan het CDA in Woerden, Harmelen, Kamerik en Zegveld. Met jongeren en ouderen, praktisch en theoretisch opgeleiden, vertegenwoordigers uit alle dorpen en wijken en kandidaten met allerlei maatschappelijke achtergronden is deze lijst herkenbaar voor onze inwoners en representatief voor hoe we als CDA Woerden willen zijn en werken. Samen willen we verder bouwen aan onze gemeente’.