26 september 2021

Werkbezoek bouwproject Hof van Leyland

We mogen gelukkig meer en velen zijn inmiddels gevaccineerd. Hoog tijd om er als CDA Woerden weer op af te gaan. Vrijdag 24 september was er een werkbezoek aan het bouwproject Hof van Leyland in het Staatsliedenkwartier.

De raadsleden Marco Hollemans, John Boere en Rumo van Aalst, vergezeld door onze wethouder Arjan Noorthoek en éen van vele betrokken CDA-leden Sam Kiers, verschenen om 9.30 uur op het voormalige terrein van Den Oudsten. Een hartelijk welkom volgde door het projectteam van bouwer De Vries en Verburg uit Stolwijk. De heren van het projectteam vertelden met veel enthousiasme over dit mooie project. Fase 1 is in 2020 opgeleverd en de gefaseerde oplevering van fase 2 is voorzien aan het einde van dit jaar en begin 2022.

In tegenstelling tot de vele berichten over vertraging van levering van bouwstoffen loopt dit project nog goed op schema. Daar werken dan ook dagelijks minimaal 35 mensen heel hard aan. Het project bestaat uit 173 woningen. Een mix van vrijstaande woningen, 2-onder-1 kap, rijwoningen en appartementen. Huur en koop, waarvan 25 tot 30% sociaal. Na een nuttig en interessant gesprek over o.a. het duurzame karakter van dit project, gasloos bouwen, de mogelijkheden over meer zon op dak en het aspect sociale woningbouw volgde een rondleiding over het bouwterrein van fase 2 en het gerealiseerde fase 1 deel.

Tijdens de rondleiding bleek ook de ruime opzet van het project en het vele groen. Rond de klok van 11.00 uur werd een zeer geslaagd werkbezoek afgerond. Het Hof van Leyland is een waardevolle toevoeging voor Woerden en het Staatsliedenkwartier in het bijzonder. Er wordt gebouwd in Woerden!