20 januari 2020

Werkbezoek woningbouwproject in Harmelen

Een aantal fractieleden van het CDA Woerden heeft op vrijdag 10 januari 2020 een werkbezoek gebracht aan het woningbouwproject aan de Mauritshof in Harmelen. Zij kregen daar een rondleiding op de bouwplaats door Erik Veerman, directielid van bouwbedrijf Radix & Veerman dat verantwoordelijk is voor de bouw van de woningen.

Nadat in 2003 de realisatie van nieuwbouwwoningen in Harmelen compleet stil kwam te liggen zijn de nieuwe woningen op de Mauritshof het eerste beetje lucht op de woningmarkt in Harmelen. Er worden op dit project 24 woningen gerealiseerd, te weten 12 appartementen voor starters en senioren en 12 eengezinswoningen.

De aandachtig luisterende fractieleden kregen een uitleg over de de manier waarop de aanbesteding van het project is verlopen, over de keuzes die de aannemer heeft moeten maken over hoe de nieuwe woningen er uit zouden gaan zien, over nut en noodzaak van het CO2 neutraal bouwen en over het verloop van de verkoop van de woningen. Hierbij bleek dat maar liefst 70 procent van de verkochte woningen een eigenaar heeft met een aantoonbare binding met Harmelen. Of er bij de overige 30% wellicht 'remigranten' zitten is niet bekend.

De mensen van het CDA Woerden hebben het werkbezoek met zeer veel belangstelling gevolgd. Als alles goed gaat worden de mooie woningen aan de Mauritshof in het tweede kwartaal van 2020 opgeleverd.