21 februari 2017

Woningbouw Harmelen locatie "Fontein"

CDA WOERDEN STELT VRAGEN OVER WONINGBOUW IN HARMELEN OP DE LOCATIE "FONTEIN"

Het CDA Woerden heeft zgn. Artikel 40 vragen gesteld over de woningbouw die moet gaat plaatsvinden aan de Willem Alexanderlaan in Harmelen, op de locatie waar voorheen Basisschool de Fontein stond. Volgens de strategische woningbouwplanning van de gemeente gaan een aantal inwoners van Harmelen er op basis van Collectief Particulier Opdrachtgeverschap zeven (7) woningen realiseren. Het CDA wil graag weten wat de exacte stand van zaken is rondom deze woningbouw.

De druk op de woningmarkt in Harmelen is hoog. Er is al tien jaar geen nieuwe woning meer gebouwd, en vooral jongeren en senioren voelen zich genoodzaakt het dorp te verlaten als zij een passende woning willen. Een slechte ontwikkeling, volgens het CDA. “De jongeren van nu zijn de dames en heren die over twintig jaar samen met hun kinderen het sociale leven in Harmelen op gang blijven houden. Die moet je dus niet wegjagen door als gemeente achterover te leunen en ogenschijnlijk niets aan de ontwikkeling van nieuwe woningen op korte termijn te doen” aldus het Harmelens CDA raadslid Toos van Soest.

“Vorig jaar heeft de gemeente een woonvisie vastgesteld voor Harmelen. Daarin is vastgelegd dat er in het dorp vooral vraag is naar betaalbare woningen voor jongeren en senioren. Het initiatief dat nu genomen is vind ik daar eerlijk gezegd niet zo heel goed bij passen.” Wat van Soest betreft worden er op de Fonteinlocatie betaalbare appartementen gebouwd.

Van Soest gaat verder: “De Fonteinlocatie is een mooie locatie waar de gemeente eigenaar van is. Wat mij betreft doen we een maximum aantal mensen een plezier met een woning op deze plek. Ik ben erg benieuwd hoe het college daar over denkt”.