31 december 2022

De beste wensen voor 2023 - Van de voorzitter:

Het jaar 2022 is bijna voorbij: wereldwijd een turbulent jaar, waarin grote nieuwsberichten elkaar in hoog tempo opvolgen. Opvallend zijn ook de vaak luide stemmen aan de flanken die het nieuws kleuren. Protesten, bedreigingen en onvrede lijken soms te overheersen.

Voor mijn werk bij Arcadis heb ik veel internationale contacten, ook contacten met landen waar het welvaartsniveau en de voorzieningen vele malen minder zijn dan bij ons, in het goed geregelde Nederland. Terugkomen in Nederland vervult mij dan met dankbaarheid, en met het besef dat we moeten koesteren wat we hebben opgebouwd in Nederland, en hier in Woudenberg.

Ik vind het mooi dat CDA Woudenberg zich met een actieve groep inzet voor een mooiere wereld, ook voor de volgende generatie. Een fantastische activiteit in het afgelopen jaar was het Kinderdebat met alle basisscholen van Woudenberg: belangrijk dat onze jeugd al op jonge leeftijd leert hoe democratie en politiek werkt.

Dit jaar was ook het jaar van de lokale verkiezingen met een goed resultaat voor CDA Woudenberg. Na constructieve gesprekken zien we het CDA terug in het college, met onze Daphne de Kruif als wethouder.  Geweldig om te zien hoe Daphne, die al jarenlang actief was binnen onze CDJA afdeling en in het provinciehuis, zich inzet als bestuurder in Woudenberg.

De actieve afdeling CDA Woudenberg kreeg dit jaar de aandacht vanuit de landelijke politiek. CDA bewindslieden Wopke Hoekstra, Hanke Bruins Slot en Marnix van Rij bezochten Woudenberg tijdens een samenkomst op boerderij Rumelaar en toonden hun betrokkenheid omtrent de zorgen rondom stikstofwetgeving en armoedebestrijding.

Tenslotte is het CDA ook steeds actief buiten de politiek. Onder meer op de kerstmarkt was CDA Woudenberg samen met de jongerenafdeling aanwezig in de strijd tegen eenzaamheid. Met een mooie kaartenactie werd naar veel inwoners een warm en liefdevol bericht gestuurd.

De inzet en betrokkenheid van de vele Woudenbergers bij al deze activiteiten stemt mij dankbaar en hoopvol. Ik wens u een heel mooi 2023!