10 februari 2022

Laatste voorbereidingen voor het kinderdebat georganiseerd door het CDA

Deze week worden de laatste voorbereidingen gedaan voor het eerste Woudenbergse kinderdebat, georganiseerd door het CDA. Na de gastlessen van verschillende kandidaten van het CDA over de locale politiek was nu de beurt aan de lijsttrekkers om de zes groep 8 klassen te bezoeken en te helpen met de voorbereidingen op het debat.

Namens het CDA helpt Michel Hardeman de leerlingen van Kindcentrum Koningin Juliana. Samen met campagneleider Jeffrey van Korlaar leerde Michel de kinderen debatteren en voor- en tegenargumenten verzamelen om hun eigen stelling te verdedigen en te reageren op de stellingen van de andere basisscholen. Michel Hardeman viel het op hoe betrokken de kinderen waren en hoe veel zin zij hadden in het debat. Daarmee is het doel van dit kinderdebat al ruimschoots bereikt.

Namens de andere partijen bezocht Bert Bosman (CU) de Jan Ligthartschool, Henk-Jan Molenaar (SGP) de Griftschool, Moniek can de Graaf (PvdA/GL) de Olijfboom, en Jhony Stalman (VVD) en Pieter de Kruif (GBW) de Wartburg.

Het volledige verslag van de voorbereiding op het kinderdebat is te lezen in De Woudenberger van deze week of op www.dewoudenberger.nl.