24 februari 2017

Wandel door het nieuwe centrum van Zeist

Op woensdag 22 februari is de 3-D animatie van het toekomstige centrum van Zeist gepresenteerd aan alle inwoners, ondernemers, vastgoedeigenaren en andere geïnteresseerden. De aanwezigen maakten een virtuele wandeling door het nieuwe centrumgebied. Ze 'liepen' door de 1e Hogeweg, over de Voorheuvel, via de Markt en het Emmaplein, door de Weeshuislaan en eindigden op de Slotlaan.

Start herinrichting Zeister centrum

De afgelopen maanden hebben ontwerpteams bestaande uit inwoners, ondernemers, vastgoedeigenaren en diverse experts samen het ontwerp gemaakt voor het toekomstige centrum van Zeist. Wethouder Fluitman: "Dit ontwerp is inmiddels klaar en op dit moment wordt de aannemer gezocht die in april moet starten met de herinrichting. We staan aan de vooravond van een jaar waarin een grote verandering plaats gaat vinden. Een verandering waardoor we weer een mooi centrum krijgen waar bezoekers graag komen om te winkelen, ondernemers graag ondernemen en bewoners met veel plezier wonen."

Het centrum blijft bereikbaar

In april 2017 start de herinrichting van de Markt. Hoe de verdere planning er globaal uitziet wordt op 22 februari bekend gemaakt. "De aannemer zal gefaseerd  te werk gaan om de overlast te beperken en het centrum toegankelijk te houden. Toegankelijk voor bezoekers, winkelend publiek, hulpdiensten, auto’s, openbaar vervoer en fietsers. Tijdens de herinrichting blijven winkels, horeca en woningen bereikbaar. In samenwerking met Stichting Centrummanagement, ondernemers en bewoners willen we er voor zorgen dat de herinrichting optimaal verloopt, zodat we in 2018 kunnen genieten van een groen en gastvrij centrum waar het leuk is om te winkelen en te verblijven”, vertelt wethouder Fluitman.