23 juni 2021

Benoeming Marcel Fluitman tot lijsttrekker CDA Zeist

Op maandag 21 juni heeft de afdeling CDA Zeist tijdens zijn Algemene Ledenvergadering Marcel Fluitman benoemd tot lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen 2022.

Naar aanleiding van de oproep van het lokale CDA-bestuur aan de leden om zich te melden heeft Marcel Fluitman zich als enige gemeld. Daarbij was het een enkelvoudige voordracht per acclamatie geaccordeerd door de drukbezochte Algemene Ledenvergadering van CDA Zeist.

Het bestuur is verheugd om met Marcel Fluitman als lijstaanvoerder de campagne in te gaan voor de Gemeenteraadsverkiezingen van 2022. Voorzitter van CDA Zeist Hubert Beusmans: “Het CDA beleeft op het moment moeilijke tijden. Toch merk ik dat we met veel energie en grote saamhorigheid voor het CDA en onze gedachtegoed staan. In een drukbezochte Algemene ledenvergadering op maandag 21 juni hebben we met onze leden de officieuze start van onze campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2022 ingeluid. Dat hebben we gedaan door unaniem onze huidige wethouder, Marcel Fluitman te benoemen tot lijsttrekker. Het CDA-bestuur in Zeist is verheugd dat we in de persoon van Marcel een lijstrekker hebben gevonden die Zeist zo goed kent. Dat is wat we nu nodig hebben! Het CDA zal zich moeten focussen op de lokale opdracht waarbij we met deze sterke herkenbare lijstrekker vol vertrouwen de campagne in gaan.”

Marcel Fluitman: “Allereerst dank ik de leden van het CDA voor het vertrouwen om mijn werk in Zeist door te zetten. Met veel plezier en passie zet ik mij in voor het CDA Zeist en de Zeister samenleving. Een samenleving die zij-aan-zij staat, gekenmerkt door gelijkwaardigheid en inclusiviteit. Uitermate belangrijk hierbij is, juiste in deze tijd, het zoeken naar de nuance. En dit alles vanuit de grondbeginselen van het CDA: rentmeesterschap, gespreide verantwoordelijkheid, publieke gerechtigheid en solidariteit.”