05 november 2018

CDA onderzoekt hoe respectvol Zeist is

Uit onderzoek blijkt steeds weer dat mensen zich zorgen maken over de manier waarop we met elkaar omgaan. Zien we nog wel om naar elkaar en, voelen we ons nog wel gerespecteerd op straat? CDA Zeist deelt deze zorgen en lanceert tijdens de Week van Respect van 5 tot 11 november het ‘Hoe respectvol is Zeist?’onderzoek. Klik hier om het onderzoek in te vullen.

In het onderzoek wordt onderzocht hoe mensen in Zeist vinden dat het met respect gesteld is en wat er beter kan.

Door middel van gastlessen en andere activiteiten op scholen, sportclubs en in de wijk, draagt de organisatie van de Week van Respect bij aan een tolerante en respectvolle samenleving. Het CDA ondersteunt dit initiatief van harte, ook in Zeist. Raadslid Vincent van Voorden zegt hierover “Veel Nederlanders maken zich zorgen over de manier hoe we met elkaar omgaan. We zien in toenemende mate dat er in de samenleving over elkaar wordt gesproken, in plaats van met elkaar. Dit is een zorgwekkend constatering. Als CDA willen we in kaart gaan brengen wat mensen respectvol of juist respectloos gedrag vinden. We hopen dat we met de resultaten uit dit onderzoek kunnen kijken naar de mogelijkheden voor de Zeister samenleving en te zoeken naar oplossingen waar dit (mogelijk) beter kan”

De resultaten van de enquête zullen later bekend worden gemaakt.