08 september 2020

CDA Zeist: Geen nieuw paviljoen in het Walkartpark

Als het aan de fractie van het CDA Zeist ligt, komt er geen nieuw horeca paviljoen in het Walkartpark. In het najaar buigt de Zeister gemeenteraad zich over de plannen rondom de nieuwbouw in het walkartpark, maar op die discussie neemt CDA-raadslid Vincent van Voorden namens zijn fractie alvast een voorschot: “De afgelopen periode hebben we als CDA Zeist ons oor te luister gelegd bij inwoners en ondernemers. In deze gesprekken is het voor ons duidelijk geworden dat op dit moment een vaste horecavoorziening in het walkartpark geen verstandige keuze is. Allereerst twijfelen we zeer of het paviljoen met een horecaexploitant rendabel is. Dit vormt een risico, aangezien de gemeente eigenaar zal blijven van het nieuw te bouwen paviljoen. Zeker nu er donkere financiële wolken boven Zeist hangen, lijkt het ons niet het juiste moment om te investeren in horecavastgoed”.

Liever ziet de fractie van het CDA Zeist een (mobiele) muziektent in het Walkartpark. Dit is goed te combineren met de foodtruck-ondernemers die nu al op woensdag en zaterdag gebruik maken van het Walkartpark. De fractie van het CDA zal daarom aan het college vragen wat de kosten zijn van een (mobiele) muziektent, goede toiletvoorziening en stroom/wateraansluitingen.