28 mei 2020

CDA Zeist stemt in met steunpakket maatschappelijke instellingen

CDA Zeist heeft vanavond ingestemd met het steunpakket voor de cultuursector, de sport en de winkeliers in Zeist. Deze sectoren leiden zwaar onder de coronacrisis. Dit is een eerste stap in het tegemoet komen van de grootste nood.

Het CDA heeft tegelijkertijd opgeroepen om een brandbrief te sturen naar de provincie Utrecht. De provincie stelt namelijk een steunfonds cultuur beschikbaar. In onze gemeente zijn twee theaters met een regionale functie. Het Beauforthuis en theater Figi trekken veel bezoekers uit de hele provincie.

Het zou daarom redelijk zijn ook hen een beroep te laten doen op dit provinciale steunfonds. De raad steunt dit voorstel en zal gezamenlijk een brandbrief aan het provinciebestuur zenden, met het verzoek om theaters met een regionale functie ook tegemoet te komen.

Klik hier voor het raadsvoorstel.