15 maart 2020

Elkaar helpen in tijden van crisis

Het Coronavirus en de bijbehorende maatregelen hebben een steeds zwaardere impact op onze samenleving. Dit is een tijd om er voor elkaar te zijn. In Zeist willen we elkaar helpen.

Daarom is er een website gemaakt om de behoefte in Zeist en bijbehorende kernen te inventariseren en waar mogelijk mensen aan elkaar te verbinden. De website heeft een tweetal keuzes, namelijk:

• Inwoners die, wegens het Coronavirus, het huis niet uit kunnen te laten helpen door een plaatsgenoot

• De mogelijkheid om (vrijblijvend) als vrijwilliger aan te kunnen melden om een hulpvrager in Zeist te helpen

Het doel van de website is helpen bij praktische problemen. Voor medische vragen wordt u verwezen naar de website van het RIVM of bel uw huisarts. De website koppelt alleen de hulpvragen aan een vrijwilliger, het verdere verloop van het contact en de uitvoering is tussen deze twee partijen.

De website is een initiatief van het CDA in Zeist. Raadslid Vincent van Voorden geeft aan: “Samen komen we door deze moeilijke tijd heen. We zien om naar elkaar, desondanks dat je afstand moet houden. Daarom hebben we een eenvoudig platform gebouwd om vraag en aanbod te koppelen. We roepen daarom ook iedereen op die aan huis gebonden is of personen die graag hulp willen bieden, zich aan te melden. Want samen maken we de samenleving!”

We zullen dagelijks een update geven op deze site.