07 oktober 2020

Kinderlintje in Zeist

CDA Zeist is trots dat het kinderlintje dit jaar voor het eerst uitgereikt wordt. Ieder kind met een bijzondere verdienste kan hier voor in aanmerking komen. Iemand anders kan een kind hiervoor nomineren met een motivatie. Een onafhankelijke jury kiest 5 genomineerden. Zij krijgen uit handen van de burgemeester en kinderburgemeester het lintje uitgereikt op 20 november, de dag van de rechten van het kind.

Aline Pastoor bedacht dit plan in 2019 samen met de toenmalige kinderburgemeester Anna Hartman. Nu gaat het uitgevoerd worden. ‘Het is geweldig dat kinderen nu ook een lintje kunnen krijgen. Een kind dat een heldendaad heeft verricht, wekelijks actief is als vrijwilliger of zorgt voor een ander verdient het om eens echt in het zonnetje gezet te worden’, aldus fractievoorzitter Aline Pastoor.

Foto: Toenmalige kinderburgemeester Anna Hartman en CDA Zeist fractievoorzitter Aline Pastoor (05-03-2019)