25 oktober 2017

Lenny Geluk-Poortvliet naar de tweede kamer

Bij de afgelopen tweede kamer verkiezing stond Lenny Geluk-Poortvliet uit Zeist op plek 20 van de CDA-kandidatenlijst. Het CDA behaalde 19 zetels en doordat Maurits von Martels met voorkeurstemmen in de kamer kwam stond Geluk daardoor op plaats 21 van de kandidatenlijst. Door het feit dat Knops en Keizer Staatssecretaris worden vallen er twee plaatsen vrij waardoor Geluk lid van de Tweede Kamer wordt.

Geluk geeft aan de formatie uiteraard wel gevolgd te hebben, maar niet continu in spanning te hebben gezeten over haar plekje. "afgelopen week kon ik uit een officieus bericht wel opmaken dat het eraan zat te komen en zaterdagochtend belde Sybrand Buma."

Lenny Geluk-Poortvliet is geboren in Kapelle-Biezelinge in Zeeland. Na een actieve politieke loopbaan als raadslid en wethouder in Schouwen-Duiveland en vele andere bestuurlijke functies in het CDA is Geluk verhuist naar Zeist om dichterbij haar kinderen te wonen. In Zeist is Geluk actief lid van het CDA en is zij in de provincie Utrecht actief als vicevoorzitter van het CDA.

In de campagne heeft Geluk zich vooral gericht op ouderen, preventie, eenzaamheid en de zorg, de verwachting is dat ze zich in de Tweede Kamer ook voor deze onderwerpen gaat inzetten.