In het onderzoek naar de ramp met de MH17 wil het CDA dat uiteindelijk de waarheid boven tafel komt. ‘We zullen nooit loslaten, dat is de insteek van het CDA’, zei woordvoerder Chris van Dam tijdens een algemeen overleg in de Tweede Kamer. Hij benadrukte het belang dat bij dit overleg zoveel fracties aanwezig waren. "Dat geeft aan dat de Kamer dit onderwerp nog steeds ongelofelijk belangrijk vindt.” Op de publieke tribune zaten ook vertegenwoordigers van de Stichting Vliegramp MH17 en de werkgroep Waarheidsbevinding.

Van Dam sprak zijn waardering uit voor de wijze waarop de regering dit dossier aanpakt en aangepakt heeft. Het CDA wil het kabinet blijven steunen, zowel wat betreft het strafrechtelijk onderzoek als in de onderhandelingen met Rusland. “De nabestaanden moeten lang wachten op gerechtigheid. Tempo maken is zeker belangrijk, maar nog belangrijker is dat we resultaat behalen. Zowel in het diplomatieke traject met Rusland als in het strafrechtelijk onderzoek.” Waarna hij afsloot met: “Uiteindelijk zullenl het recht en de gerechtigheid aan het langste eind trekken. Wij laten nooit los.”