Voor Martijn op 12 november in de Tweede Kamer kwam, was hij fractievoorzitter van de Provinciale Staten van Limburg. Daarvoor was hij docent Geschiedenis van de Oudheid en Antieke Cultuur aan de Universiteit van Utrecht, en bestuursadviseur van gedeputeerde Lebens van de provincie Limburg. Ook was Martijn werkzaam bij de gemeente Heerlen, waar hij zich bezighield met de Zuid-Limburgse economie.
In de Tweede Kamer is hij woordvoerder Infrastructuur en Milieu.

Martijn van Helvert (36) woont in Susteren, is getrouwd en vader van drie jonge kinderen.
Hij gaat graag met het gezin op stap en tennist af en toe. Hij zet zich in voor het Jeugdkoor Suëstra, waarvan zijn vrouw Yvonne dirigente is. Martijn is kerkmeester van de basiliek van Susteren en is beschermheer van Schutterij broederschap St. Jan Nieuwstadt.

Martijn van Helvert is woordvoerder Infrastructuur en Milieu, op de beleidsterreinen mobiliteit, infrastructuur, openbaar vervoer, luchtvaart, mainports, vaarwegen/binnenvaart.

Contact Martijn van Helvert