Provinciale weg
13 juni 2017

CDA bewaakte parking Hazeldonk moet er snel komen

Het CDA maakt zich grote zorgen over de toenemende criminaliteit tegen truckers op Hazeldonk. De truckers worden steeds vaker doelwit van buitenlandse bendes zo meldt BN de stem. Er moet meer vaart worden gemaakt met de bewaakte parking, daarom hebben de CDA Tweede Kamerleden en Statenleden daarover schriftelijk vragen gesteld.

Hazeldonk is bij uitstek de drukste grensovergang van Europa en een belangrijk punt van laden en lossen van internationaal verkeer. Een bewaakte parking is voor iedereen dan ook van groot belang.

CDA Tweede Kamerleden Erik Ronnes en Martijn van Helvert: ‘de truckers lopen gevaar en zijn machteloos tegen deze bendes. Waarom het zo lang moet duren is ons een raadsel en daarom trekken wij aan de bel. Samen met de Statenleden en de afdelingen willen wij weten waarom het zo lang moet duren en willen wij dat er meer vaart wordt gemaakt. Iedereen ondervindt hier last van.’

In de bijgaande link vindt u de gestelde Kamervragen