28 januari 2021

Overhandiging symbolische cheque van de Kermisondernemers

Op donderdagochtend 28 januari kreeg ik uit handen van Hans Biesheuvel, van ONL, en Atze Lubach, voorzitter bij BOVAK Nationale Bond voor Kermisbedrijfhouders, een symbolische cheque van 10,5 miljoen euro overhandigd. Door deze cheque te overhandigen wilden zij duidelijk maken dat de steun op dit moment bittere noodzaak is geworden.

De steun is afgelopen september toegezegd door staatssecretaris van Economische Zaken en Klimaat, Mona Keijzer, aan de 1000 kermisondernemers in ons land. Het kermisbedrijf ligt voor velen nu al ruim 300 dagen stil en het lijkt er op dat ook het komende seizoen niet volledig gedraaid kan worden. De steun is ondertussen dus hard nodig om de mogelijkheden die er komend seizoen hopelijk zijn volop te benutten, de opstartkosten kunnen anders niet worden betaald. Tot op heden is er helaas nog een steun bij de ondernemers terechtgekomen.

De boodschap die ik heb meegenomen: Keer de beloofde 10,5 miljoen euro zo snel mogelijk uit, voordat het voor de meeste kermisondernemers te laat is!