Vacature kandidaat-lidmaatschap Eerste Kamer

Op 27 mei 2019 kiezen de Provinciale Staten de nieuwe leden van de Eerste Kamer. Het CDA nodigt geïnteresseerden van harte uit te solliciteren naar het kandidaat-lidmaatschap van de Eerste Kamer.

Wie zoeken we?

Het CDA zoekt Kamerleden die herkenbaar zijn voor kiezers en achterban. Een goed Kamerlid beschikt over verschillende competenties. De juiste kandidaten zijn authentiek en omgevingsgericht, zijn in staat zich blijvend te ontwikkelen en weten de CDA-boodschap te vertalen naar deze tijd. Ze hebben oog voor de samenleving, kunnen goed communiceren en voelen zich thuis in een politieke omgeving. Het CDA is een brede volkspartij en wil dat nadrukkelijk ook tot uiting laten komen in de Eerste Kamer fractie. Mensen met een biculturele achtergrond, vrouwen, jongeren, ouderen en mensen met een MBO werk- en denkniveau worden dan ook nadrukkelijk uitgenodigd te solliciteren.

Lees verder voor meer informatie over de wijze van solliciteren en voordragen voor het kandidaat-Kamerlidmaatschap.

Vacature kandidaat-lijsttrekker Eerste Kamer

Op 27 mei 2019 kiezen de Provinciale Staten de nieuwe leden van de Eerste Kamer. Het CDA nodigt geïnteresseerden van harte uit te solliciteren naar het kandidaat-lijsttrekkerschap van de Eerste Kamer.

Wie zoeken we?

Lees verder voor meer informatie over de wijze van solliciteren voor het kandidaat-lijsttrekkerschap.

Vacature kandidaat-lidmaatschap Europees Parlement

Op 23 mei 2019 kiest Nederland de nieuwe leden van het Europees Parlement. Het CDA nodigt geïnteresseerden van harte uit te solliciteren naar het kandidaat-lidmaatschap en/of het lijsttrekkerschap voor het Europees Parlement.

Wie zoeken we?

Het CDA zoekt Parlementsleden die herkenbaar zijn voor kiezers en achterban. Een goed Parlementslid beschikt over verschillende competenties. De juiste kandidaten zijn authentiek en omgevingsgericht, zijn in staat zich blijvend te ontwikkelen en weten de CDA-boodschap te vertalen naar deze tijd. Ze hebben oog voor de samenleving, kunnen goed communiceren en voelen zich thuis in een politieke omgeving. Het CDA is een brede volkspartij en wil dat nadrukkelijk ook tot uiting laten komen in de delegatie voor het Europees Parlement. Mensen met een biculturele achtergrond, vrouwen, jongeren, ouderen en mensen met een MBO werk- en denkniveau worden dan ook nadrukkelijk uitgenodigd te solliciteren.

Lees verder voor meer informatie over de wijze van solliciteren en voordragen voor het kandidaat-lidmaatschap van het Europees Parlement.

Vacature kandidaat-lijsttrekker Europees Parlement

Op 23 mei 2019 kiest Nederland de nieuwe leden van het Europees Parlement. Het CDA nodigt geïnteresseerden van harte uit te solliciteren naar het kandidaat-lijsttrekkerschap voor het Europees Parlement.

Wie zoeken we?

Het CDA zoekt Parlementsleden die herkenbaar zijn voor kiezers en achterban. Een goede lijsttrekker beschikt over verschillende competenties. De juiste kandidaten zijn authentiek en omgevingsgericht, zijn in staat zich blijvend te ontwikkelen en weten de CDA-boodschap te vertalen naar deze tijd. Ze hebben oog voor de samenleving, kunnen goed communiceren en voelen zich thuis in een politieke omgeving. Het CDA is een brede volkspartij en wil dat nadrukkelijk ook tot uiting laten komen in de delegatie voor het Europees Parlement. Mensen met een biculturele achtergrond, vrouwen, jongeren, ouderen en mensen met een MBO werk- en denkniveau worden dan ook nadrukkelijk uitgenodigd te solliciteren.

Lees verder voor meer informatie over de wijze van solliciteren voor het kandidaat-lijsttrekkerschap van het Europees Parlement.