Visiegroep Binnenlands bestuur & democratie

Over deze visiegroep

De visiegroep Binnenlands bestuur & democratie neemt het initiatief in het debat binnen de partij over de Nederlandse democratie en de inrichting van ons bestuurlijk stelsel. Hoe wordt bijvoorbeeld binnen het CDA gedacht over de rol van de Eerste Kamer? Is het wenselijk dat we meer vormen van directe democratie in ons stelsel opnemen? Moeten burgers kunnen stemmen over wie hun burgemeester wordt? Maar ook: wat is eigenlijk nog de rol van de overheid nu het begrip 'participatiesamenleving' op ieders tong ligt?

Leden visiegroep

Hans Démoed (voorzitter), Marlou Absil, Hubert Bruls, Marius Buiting, Ralph Diederen, Laurens de Graaf, Thea Koster, Anne Kuik, Michael Sijbom, Joram Verstoep, Hans Vroomen, Madeleine van Toorenburg (adviseur Tweede Kamer), Sophie van Bijsterveld (adviseur Eerste Kamer), Greetje de Vries-Leggedoor (adviseur Eerste Kamer), Herman Scholten (adviseur WI)

Contact

Denk met ons mee! Uw ideeën en suggesties zien wij graag tegemoet. Stuur een e-mail.