Visiegroep Defensie

Over deze visiegroep

Nationale veiligheid raakt elke Nederlander. Maar afgelopen periode bleek onze veiligheid en welvaart niet meer zo vanzelfsprekend als lange tijd leek. Ook binnen het CDA maken leden zich grote zorgen. Er gaan steeds meer geluiden op om opnieuw te investeren in onze veiligheid. Vanuit dit uitgangspunt ontwikkelt de visiegroep Defensie een visie op defensie.

Om een innovatieve, veelzijdig inzetbare en slagvaardige krijgsmacht in stand te houden zijn voldoende investeringen en duurzame financiering nodig. Maar hoe moet die innovatieve, veelzijdig inzetbare en slagvaardige krijgsmacht eruit zien? Waarvoor kan deze ingezet worden? De bestrijding van drugshandel, illegale immigratie, terrorisme, piraterij... En wat moeten we met nieuwe dreigingen van bijvoorbeeld digitale aanvallen? Met deze en meer vragen ging de visiegroep aan de slag.

Leden visiegroep

Kees Turnhout (voorzitter), Co van der Aa, Bart Jan Gardebroek, Christward Gradenwitz, John Grin, Alphons Jacobs, Marja Kwast-van Duursen, Jan Willem Maas, Pieter Jan Rozenberg, Marianne Verschoor, Cent van Vliet, Raymond Knops (adviseur Tweede Kamer), Maria Martens (adviseur Eerste Kamer), Theo Brinkel (adviseur WI)

Contact

Denk met ons mee! Uw ideeën en suggesties zien wij graag tegemoet. Stuur een e-mail.