Visiegroep Werk & economie

Over deze visiegroep

Het CDA kiest voor werk en ondernemen. Een land waar mensen ruimte wordt gegund. We kiezen voor groei die in alle opzichten duurzaam en innovatief zal zijn. We bieden nieuwe antwoorden over de rolverdeling tussen overheid, bedrijven en mensen. Juist nu kunnen we creatieve oplossingen vinden; slimmer, sneller en minder duur.

De economische crisis heeft ons veel geld gekost. Om weer financieel gezond te worden, mogen we niet meer geld uitgeven dan er binnenkomt. We moeten onze staatsschuld afbouwen, zodat we onze kinderen niet opzadelen met torenhoge lasten. Ook is het essentieel dat alle Europese landen zich aan de spelregels blijven houden. Sparen is vaak verstandiger dan lenen. Dat geldt in het groot voor landen en in het klein voor hypotheken.

Banen zijn van groot belang voor het herstel van de economie. Het CDA wil dat iedereen – jong en oud – meedoet. De visiegroep Werk & economie buigt zich de komende tijd onder meer over de arbeidsmarkt ('het verdelen van de koek') en de economie ('het vergroten van de koek').

Leden visiegroep

Joba van den Berg (voorzitter), Christine Zandberg (secretaris), Peter Feijtel, Jan Jaap de Haan, Robert Kamphuis, Jurrien Koops, Egbert Ligtenberg, Ruben Mink, Mia Sol-van Berlo, Pieter Heerma (adviseur Tweede Kamer), Wopke Hoekstra (adviseur Eerste Kamer), Ria Oomen-Ruijten (adviseur Eerste Kamer), Esther de Lange (adviseur Europees Parlement), Paul Schenderling (adviseur WI)

Contact

Denk met ons mee! Uw ideeën en suggesties zien wij graag tegemoet. Stuur een e-mail.