Visiegroep Zorg

Over deze visiegroep

De vooruitgang in de medische sector betekent dat mensen vaker genezen van ziekten en dat mensen langer leven. De toename van het aantal ouderen en chronisch zieken vraagt om een verschuiving naar preventie en zelfredzaamheid: wat kunnen mensen zelf doen of zelf betalen? Hoe kunnen we hen daarin ondersteunen?

Door wonen en zorg te scheiden en goed te kijken naar welke zorg voor verzekeraars gedekt kan worden en welke voorzieningen door gemeenten worden aangeboden, kunnen we de noodzakelijke voorzieningen overeind houden voor hen die zijn aangewezen op langdurige (intensieve) zorg.

Leden visiegroep

Karsten Klein (voorzitter), Jan Bergen, Theo Boer, Hans Klein Breteler, Margreeth de Graaf, Patrick Groenewegen, Arjen Joosse, Hannie van Leeuwen, Mirjam Maasdam, Robert Prang, Hanke Bruins Slot (adviseur Tweede Kamer), Mona Keijzer (adviseur Tweede Kamer), Anne Flierman (adviseur Eerste Kamer), Maria Martens (adviseur Eerste Kamer) en Gerard Adelaar (adviseur WI)

Contact

Denk met ons mee! Uw ideeën en suggesties zien wij graag tegemoet. Stuur een e-mail.