Het CDA is klaar voor de waterschapsverkiezingen

Tijdens een gezamenlijke ledenvergadering, 7 dec jongsleden, van de afdelingen Groningen en Drenthe zijn de kandidatenlijsten en de verkiezingsprogramma’s voor de waterschapsverkiezingen in de waterschappen Hunze en Aa’s en Noorderzijlvest vastgesteld.

Zoden aan de dijk

Voor beide waterschappen is het verkiezingsprogramma met de titel ‘Zoden aan de dijk’ geschreven én unaniem door de leden aangenomen. Met onder andere als belangrijke speerpunten biodiversiteit, schoon water en het voorkomen van wateroverlast. Een toekomstgericht verkiezingsprogramma wat recht doet aan de uitdagingen voor de komende jaren.

Lijsttrekkers

‘Nu al zien we de gevolgen van klimaatverandering: in de zomer is er meer droogte en in de winter een harde wind die het water tegen de dijken opstuwt. Daarom is het waterschap relevanter dan ooit’ aldus Hermien Plas-Kerperien uit Weerdinge. Zij is lijsttrekker in het waterschap Hunze en Aa’s.

Daarnaast is Auke Dijkstra uit De Wilp lijsttrekker in het waterschap Noorderzijlvest. ‘Wij willen graag samen met boeren, natuurorganisaties én inwoners werken aan droge voeten, biodiversiteit en een leefbare omgeving. Daar zet ik mij voor in!’ Naast de lijsttrekkers staan op beide lijsten kandidaten uit zowel de provincies Drenthe en Groningen, nieuwkomers én kandidaten met ervaring.

De waterschapsverkiezingen vinden plaats op woensdag 15 maart 2023. Dit is tegelijk met de verkiezingen voor de Provinciale Staten.

Kandidatenlijst Noorderzijlvest:

1 Auke (A.) Dijkstra (Lijsttrekker) (M)  De Wilp, Groningen