Oneerlijke situatie voor middeninkomens

De economie is in de laatste jaren gegroeid. Toch heb je hier in je portemonnee waarschijnlijk niet veel van gemerkt. Het leven is juist steeds duurder geworden.

Vooral voor mensen met middeninkomens, zoals zorgmedewerkers, politieagenten en leerkrachten, is dit een oneerlijke situatie. Het CDA gaat daar verandering in brengen. Als volkspartij komen wij op voor al die mensen. De vrachtwagenchauffeur, de klantenservice medewerker, de kleine ondernemer, en al die anderen. Wij willen een eerlijke economie, waar werken weer loont. Lees hieronder hoe wij dit gaan doen.

Help mee met het realiseren van onze plannen.

Stem CDA.

Bekijk hieronder hoe wij werken gaan laten lonen of lees hoe wij verder doorpakken

Wopkes New Deal voor de Nederlandse economie en samenleving

Met ons plan - de New Deal - willen wij ondernemers helpen om na de coronacrisis door te kunnen blijven ondernemen. Dit plan bestaat uit drie delen:

• Doorstarten
  • Repareren
  • Investeren

Meer weten? Klik hier

Bouwen, bouwen, bouwen: 1 miljoen woningen

We gaan repareren wat er in de woningmarkt de afgelopen jaren is scheefgegroeid. Er zijn veel te weinig woningen en investeerders drijven de prijzen op. Voor de meeste mensen is een nieuwe woning niet te betalen. Daar gaan we wat aan doen.

Meer weten? Klik hier

Weg met die studieschuld! De basisbeurs moet terug

We gaan alles repareren wat er scheef en oneerlijk is in het hoger onderwijs. Het huidige leenstelsel zadelt studenten op met torenhoge studieschulden en leidt tot een valse start op de arbeidsmarkt. Als dit zo doorgaat, dreigen jongeren de verloren generatie te worden.

We moeten Nederlandse waarden beschermen

Lange tijd hebben we gedacht dat we allemaal beter af zijn als we maximaal onze vrijheid en eigen belangen najagen. De laatste jaren zien hoezeer dit heeft geleid tot een ieder-voor-zich-samenleving met verscherpte tegenstellingen. Daardoor zijn we soms niet weerbaar genoeg tegen hufterigheid of tegen waarden die geen plaats hebben in de Nederlandse samenleving.

Minder belastingen

We gaan nu doorpakken en een uitweg uit de crisis vinden. Een weg die jij merkt in je portemonnee. Dat doen we door de belastingen voor de middeninkomens te verlagen. We gaan ervoor zorgen dat als je brutoloon stijgt, je nettoloon in verhouding meegroeit. Ook schrappen we de belasting op spaargeld. En kleine ondernemers en zzp’ers krijgen extra hulp om er weer bovenop te komen, met tijdelijke kortingen en een eerlijke compensatie voor het verlies van de coronamaanden.

Sterkste schouders

Wie juist wat meer mogen betalen zijn de mensen met de hoogste inkomens. Want van de sterkste schouders kunnen het meeste dragen. Voor de hoogste inkomens gaat de belasting daarom tijdelijk omhoog.

We gaan nu doorpakken, voor een eerlijke economie!

Wil jij doorpakken en werken laten lonen?

Word lid!

Doneren

Op 17 maart wordt tijdens de Tweede Kamerverkiezingen de koers van Nederland voor de komende 4 jaar gekozen. Door uw steun kunnen we onze boodschap nog beter verspreiden op TV, radio, en online. Elk bedrag is welkom. Wij hopen dat wij op uw steun mogen rekenen!
Hoeveel wilt u doneren?*

* Verplicht veld

Blijf op de hoogte Homepage

Blijf op de hoogte!
We houden je graag op de hoogte over alles wat wij doen voor een land dat we door willen geven! Op die manier houden wij je up-to-date met het laatste nieuws en aankondigingen van het CDA.
Aanhef

* Verplicht veld