ARJEN SIEGMANN
25 januari 2022

Arjen Siegmann benoemd tot bijzonder hoogleraar

WI-stafmedewerker Arjen Siegmann is door de Vrije Universiteit Amsterdam (VU) benoemd tot bijzonder hoogleraar op de leerstoel ‘Waardenvol Werk en Christelijk Sociaal-Denken’ binnen de School of Business and Economics (SBE). De leerstoel is ingesteld in samenwerking met het CNV, de vakbond voor werknemersrechten in Nederland.

De leerstoel bestaat sinds 1992 en is eerder bekleed door Jan Peter Balkenende (1993-2002) en (Jan Jacob van Dijk 2005-2020). Met onderwijs en onderzoek in interactie met de samenleving levert de leerstoel een bijdrage aan het overbrengen en ontwikkelen van het christelijk-sociaal denken. Arjen Siegmann “Ik zie er naar uit om bij te dragen aan het denken over de rol van waarden in de economie en daar studenten bij te betrekken. Het unieke van het christelijk-sociaal denken is dat het een expliciete rol geeft aan waarden en verantwoordelijkheid. Dat is in deze tijd hard nodig.”

We feliciteren Arjen van harte met deze mooie en uitdagende leerstoel!

Meer informatie, zie https://vu.nl/nl/nieuws/2022/arjen-siegmann-benoemd-tot-bijzonder-hoogleraar