08 januari 2021

Symposium BSV/WI over vijf jaar decentralisaties sociaal domein

In 2015 werd de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015, de Jeugdwet en de Participatiewet ingevoerd. Een enorme operatie. Nu, dik vijf jaar later, maken we de balans op. Christen Democratische Verkenningen (CDV) besteedde er vorig jaar al aandacht aan in hun themanummer over het sociaal domein.

Het Wetenschappelijk Instituut voor het CDA en de CDA Bestuurdersvereniging organiseren op woensdag 20 januari 2020 een online symposium over het thema 'Vijf jaar sociaal domein, hoe nu verder?' Op dit symposium willen we antwoord krijgen op vragen als: wat heeft vijf jaar decentralisaties opgeleverd, welke lessen leren we en wat betekent dit voor de komende vijf jaar? En welke ruimte hebben lokale wethouders en raadsleden om eigen beleid vorm te geven, en wat is dan de christendemocratische invulling daarvan?

We hebben een aantal interessante sprekers uitgenodigd om op dit thema te reflecteren.

Opgeven is noodzakelijk en kan via onderstaande aanmeldbutton. Het online symposium wordt via Zoom aangeboden.  Heeft u vragen? Stel ze via [email protected] of mail Jan Prij. Van harte welkom! Het symposium is bestemd voor betrokkenen van het WI en leden van de BSV.