03 juni 2021

Zomerschool 'Bronnen van de christendemocratie'

De christendemocratie kent een traditie van krachtige ideeën en hoopvolle toekomstperspectieven. De blijvende doordenking van deze toekomstperspectieven werkt samenbindend, zet mensen in beweging en geeft de nodige vaste oriëntatiepunten. Van dinsdagavond 6 juli tot vrijdagmiddag 9 juli 2021 organiseren het Wetenschappelijk Instituut voor het CDA en Stichting Fontes 2.0 een zomerschool voor geïnteresseerde jongeren in de leeftijd van 21-35 jaar om de traditie van de christendemocratie te verrijken. Tijdens deze zomerschool staan politiek-filosofische bronnen, retorica en debat centraal. Verder is er veel ruimte voor ontmoeting, sport en spel en een goede borrel!

Het programma start op dinsdagavond 6 juli rond 17.30 uur en duurt tot en met vrijdagmiddag 9 juli 2021. De afsluitende lunch eindigt rond 14.30 uur. Deelname aan de zomerschool betekent dat je het volledige programma aanwezig bent.

Dinsdag 6 juli
Aankomst tussen 17.00-17.30 uur, openingsdiner met Jan Peter Balkenende

Woensdag 7 juli
Ochtendcollege Over de democratie in Amerika van Alexis de Tocqueville (1) door Jordi Wiersma
Middagcollege Speechen als Willem Aantjes met Chris van Dam
Avondprogramma vol sport!

Donderdag 8 juli
Ochtendcollege Over de democratie in Amerika van Alexis de Tocqueville (2) door Jordi Wiersma
Middagcollege Speechen als Abraham Kuyper met George Harinck
Avondprogramma met een simulatie van een kabinetsformatie

Vrijdag 9 juli
Ochtendcollege over Fratelli Tutti met Erik Borgman, interactieve sessie met Esther Leferink
Lunch ter afsluiting

Aanmelden was mogelijk tot vrijdag 11 juni. De aanmelding is gesloten.

Voor deelname aan de zomerschool vragen we een eigen bijdrage van € 150. Dit is inclusief alle maaltijden en verblijf op basis van een eenpersoonskamer. We vragen je om een korte motivatie in het aanmeldingsformulier op te geven.

De zomerschool vindt plaats op Landgoed Zonheuvel te Doorn. Mocht je vragen hebben over het programma, dan kun je een e-mail sturen naar Jordi Wiersma: [email protected]