Arjen Siegmann

t: 070-342 48 34
aanwezig: dinsdag en donderdag

Over Arjen Siegmann

Dr. A.H. (Arjen) Siegmann is wetenschappelijk medewerker bij het WI. Hij studeerde econometrie aan de Vrije Universiteit en promoveerde aldaar in 2003 op een proefschrift over verlies-aversie en optimaal beleggingsbeleid. Van 2002 tot 2003 werkte hij als post-doc onderzoeker bij De Nederlandsche Bank (DNB). Met een NWO-beurs werkte hij van 2003 tot 2007 als post-doc onderzoeker bij de Vrije Universiteit en in deeltijd als onderzoeker bij De Nederlandsche Bank.

Vanaf 2007 werkt hij als universitair docent/hoofddocent financiële economie bij de VU, sinds september 2016 voor twee dagen per week. Zijn publicaties liggen op het vlak van de financiële economie, zie ook http://personal.vu.nl/a.h.siegmann/. Binnen het Wetenschappelijk Instituut houdt Arjen zich bezig met de economische onderwerpen en de ontwikkeling van het christendemocratisch denken over sociaal-economische vraagstukken.

Arjen was lid van de gemeenteraad van Amstelveen namens het CDA van 2006 tot 2012.

Publicaties

• Arjen Siegmann & Matthias Schäfer (eds.), No Robots: The Position of Middle Class Households in Nine European Countries (te verschijnen, voorjaar 2018)

• Verschillende bijdragen in Christen Democratische Verkenningen, het kwartaaltijdschrift van het WI, zoals:

• Siegmann, A. en Slootweg, E.J. (2017), ‘Het CDA: van kampioen houdbaarheid naar financiële brekebeen’ in: Gerrit de Jong en Jan Prij (red.), Christen Democratische Verkenningen. Vrijhandel onder druk. Amsterdam: Boom, herfst 2017.
    • Siegmann, A. (2017), Essay: ‘Hoe staat het met de onomstotelijke waarheid van de rationele mens?’ in: Gerrit de Jong en Jan Prij (red.), Christen Democratische Verkenningen. Vrijhandel onder druk. Amsterdam: Boom, herfst 2017.
    • Siegmann, A. (2016), 'Het kabinet gelooft meer in Sinterklaas dan in Jozef' in: Geerten Boogaard, Pieter Jan Dijkman, René Munnik en Martijntje Smits (red.), Christen Democratische Verkenningen. Burgerschap in een technodemocratie. Amsterdam: Boom, herfst 2016.

Deze artikelen zijn te vinden op de website van CDV