Maaike Kamps

Contactgegevens

Maaike is vanaf 21 januari 2017 met zwangerschapsverlof. Haar taken voor het WI worden overgenomen door mw. Oesha Bahadoersing (oesha.bahadoersing@wi.cda.nl / 070 342 48 74)

e: maaike.kamps@wi.cda.nl
t: 070 342 48 74
aanwezig: maandag tot en met donderdag

Maaike Kamps (1981) voltooide de opleiding tot leraar basisonderwijs en de universitaire bachelor en master Algemene Cultuurwetenschappen aan de Universiteit van Tilburg. In 2014 voltooide ze de opleiding Senior Communicatieadviseur (beroepsniveau-C) bij Van der Hilst.

Van december 2008 tot en met augustus 2010 werkte Maaike als communicatiemedewerker voor CDA Den Haag. Vervolgens werkte ze tot maart 2011 als persoonlijk medewerker van Liesbeth Spies en coördineerde ze de campagne voor de Provinciale Staten verkiezingen voor CDA Zuid-Holland.  Per 1 april 2011 is ze in dienst  bij het WI. Tevens werkte ze van september 2009 tot april 2014 als communicatiemedewerker voor het bestuur van CDA Zuid-Holland. Voor het CDA partijbureau was ze in 2015 secretaris van het landelijk campagneregieteam voor de Provinciale Statenverkiezingen. In 2015 en 2016 was ze secretaris van het projectteam Back Office Software en vanaf mei 2016 is ze secretaris van het landelijk campagneregieteam van het CDA voor de Tweede Kamerverkiezingen van 15 maart 2017.

Boek

'Het Christen Democratisch Affiche' (met prof. G. Voerman), verschenen in november 2015.
Over het boek: 'Het verkiezingsaffiche geeft kernachtig weer hoe de partij zichzelf ziet, of door de keizers graag gezien wil worden. In inhoud en vorm weerspiegelt het vaak de identiteit van de partij. Tegelijk geven de posters ook een beeld van de verkiezingsstrijd: welke thema's speelden er en tegen welke partij zette men zich af?'

Artikelen

Het Christen Democratisch Affiche. Over de partijculturen van het CDA en zijn voorgangers.
Bestuursforum, december 2015.

Het Christen Democratisch Affiche. (met G. Voerman en M. Migo)
CDA.nl, oktober 2015.

‘Van draken en zwaarden naar ‘less is more’’ over verkiezingsaffiches van het CDA en zijn voorgangers. Bestuursforum, augustus 2012.

Tentoonstellingen & brochures

Tentoonstelling ARP affiches (i.s.m. universiteitsbibliotheek Vrije Universiteit Amsterdam) januari 2017-heden

Tentoonstelling Het katholiek politiek affiche (i.s.m. het Katholiek Documentatie Centrum van de Radboud Universiteit). Geopend op 24 juni 2016 door oud-premier Van Agt. Download hier de catalogus van de tentoonstelling.