05 februari 2015

Jaarprogramma WI 2015 vastgesteld

Het jaarprogramma van het WI voor 2015 is op 20 januari vastgesteld door het bestuur van het WI. De in 2014 opgestarte trajecten rondom ‘de overheid in de vitale samenleving’, ‘het verdienvermogen van Nederland’ en ‘nieuwe scheidslijnen in de Nederlandse samenleving’ zullen dit jaar tot een afronding komen. Ook zal een webessay verschenen over Europa. In de tweede helft van het jaar, ter gelegenheid van het 35-jarig bestaan van het CDA, komt het boek ‘Het Christen Democratisch Affiche’ uit.

Het jaarprogramma is een uitwerking van het in 2013 vastgestelde Meerjarenplan ‘Een vitale samenleving’ dat de komende jaren voor het WI als uitgangspunt geldt. Het Jaarprogramma laat zien dat het WI het ook als zijn taak ziet om het debat over de christendemocratie te initiëren via artikelen, boeken, zijn kwartaalschrift CDV, symposia en lezingen. Het WI gaat verder op de ingeslagen weg om mensen van buiten het Instituut nauw bij het werk van het WI te betrekken via bijvoorbeeld Jong WI en het aanstellen van en werken met Fellows. Belangstellenden voor het jaarprogramma kunnen contact opnemen met het WI via [email protected]