08 juni 2016

Nieuw! Online basiscursus CDA-gedachtegoed

Tijdens het partijcongres op 4 juni heeft partijvoorzitter Ruth Peetoom de nieuwe online basiscursus CDA-gedachtegoed gelanceerd. "Het is ontzettend belangrijk dat alle CDA'ers - van gewone CDA-leden tot Tweede Kamerleden - de vier kernbegrippen van het CDA in gewone taal kunnen uitleggen aan bijvoorbeeld hun buurman en deze ook kunnen vertalen naar de praktijk van alledag. Zodat u en ik ons gedachtegoed nog beter kunnen uitdragen en bekend maken bij een groter publiek", zo sprak partijvoorzitter Peetoom het partijcongres toe.

De online cursus is ontwikkeld door het Steenkampinstituut, het opleidingsinstituut van het CDA, in nauwe samenwerking met het Wetenschappelijk Instituut en de CDA-Bestuurdersvereniging. Er is veel aandacht besteed om de cursus voor iedereen toegankelijk en begrijpelijk te maken. De online cursus brengt het mens- en maatschappijbeeld en de vier kernwaarden van het CDA telkens op vier aansprekende manieren in woord en beeld, namelijk door een levendige animatie, een verhelderende uitleg, een inspirerend interview en een kennistest met feedback.

Bent u benieuwd naar wat de online basiscursus CDA-gedachtegoed te bieden heeft en wilt u zich aanmelden? Lees hier verder op de website van het Steenkampinstituut.