05 april 2016

Rien Fraanje benoemd tot directeur WI CDA

De stichtingsraad van het Wetenschappelijk Instituut voor het CDA heeft op maandagavond 4 april Rien Fraanje benoemd tot directeur van het Wetenschappelijk Instituut voor het CDA. De stichtingsraad was unaniem in haar benoeming. Fraanje is sinds januari 2014 in dienst van het WI en fungeerde het afgelopen jaar al als waarnemend directeur.

Theo Bovens, voorzitter van het bestuur van het WI, is verheugd met de benoeming. ‘Het bestuur van het WI meent in Rien Fraanje een kundige, gedreven opvolger gevonden te hebben in de directeursfunctie, die in staat zal zijn om enerzijds de kwaliteit en onafhankelijkheid van het onderzoekswerk binnen het WI te bewaken en bevorderen, en anderzijds de positie van het WI ten dienste van het CDA en de voor het CDA werkzame volksvertegenwoordigers en bestuurders uit te bouwen.’

Drs. M.J. (Rien) Fraanje werkte tot 2014 als senior-adviseur bij de Raad voor het Openbaar Bestuur (ROB). Daarvoor was hij werkzaam als senior consultant bij Berenschot Public Management. In Amsterdam was hij voor het CDA fractievoorzitter in de deelraad van Nieuw-West. Hij heeft bestuurskunde gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Leiden. Hij is getrouwd en heeft een zoon en dochter. Rien Fraanje volgt hiermee Raymond Gradus op, die tot 15 mei 2015 directeur was van het WI.