05 april 2014

15 april - symposium 'CDA ontleed' met Ernst Hirsch Ballin

De Stichtingsraad van het WI organiseert in samenwerking met het Centre for European Studies een symposium rond de presentatie van de bundel 'CDA ontleed. Over de betekenis van de C, D en A' op dinsdag 15 april vanaf 19.30 uur op het CDA Partijbureau (Buitenom 18, Den Haag) met als thema:

CDA ontleed
Over de betekenis van de C, D en A

Deze avond wordt een bundel met dezelfde naam gepresenteerd. Na een welkomstwoord van Theo Bovens zal Jan Schinkelshoek namens de redactie de bundel kort introduceren en daarna de eerste twee exemplaren overhandigen aan CDA-fractievoorzitter Sybrand Buma en partijvoorzitter Ruth Peetoom. Vervolgens zal Sybrand Buma reageren. Oud-minister Ernst Hirsch Ballin, die ook een bijdrage leverde aan de bundel, zal een referaat houden. Ten slotte krijgt Ruth Peetoom de gelegenheid te reageren op de bundel. Vervolgens is er ruimte voor discussie en vragen uit de zaal.

Deze bundel laat zien dat de christendemocratie een eigenstandige en belangrijke positie toekomt in het politieke landschap. De auteurs wijzen nieuwe wegen aan voor een aansprekende hedendaagse en toekomstgerichte politieke visie. Christendemocratische politiek vraagt in deze tijd om een gevecht tegen een politiek waarin mensen slechts instrumenten zijn, een gevecht tegen een liberale ik-gerichte cultuur, en tegen een progressief staats- en utopiedenken. Het gedachtegoed van het CDA biedt tal van aanknopingspunten om een hoopvol perspectief te ontwikkelen. Deze bundel bewijst dat het hart van de christendemocratie onverminderd klopt.
De bundel is na afloop van het symposium tegen betaling van 10 euro verkrijgbaar.

Tijd en plaats
Het symposium zal plaatsvinden op het CDA Partijbureau, Buitenom 18, 2512 XA, Den Haag. Vanaf 19.15 uur heten wij u welkom met koffie en thee. Het symposium wordt rond 21.30 uur met een drankje afgesloten. Deelname is gratis.

Aanmelden
U kunt zich hier aanmelden via het online aanmeldformulier of u kunt de volgende link in uw internetadresbalk kopieren:
cdaformulieren.nl/wi/symposium-cda-ontleed/

Programma symposium